LOADING

Type to search

SMS-markedsføring

Morten juli 24, 2019

Selvom flere og flere gør brug af markedsføring via sociale medier, er der ingen tvivl om, at budskabet, selvom det når ud til mange, også har enormt nemt ved at drukne i det informationsflow, som sociale medier hver dag er med til at sende ud. Vil man gerne nå ud til sine kunder, er det derfor nødvendigt, at man også tænker ud af boksen.

En måde hvorpå man kan nå ud til sine kunder, uden at man drukner i mængden af andre reklamer er via reklame-sms’er. Reklame-sms’er eller SMS Markedsføring, som det faktisk hedder, er markedsføring, man som firma sender direkte ud til sine kunders telefon via sms. Det kræver naturligvis, at man har fået godkendelse af kunden til, at man må sende dem sms’er, og her skal det siges, at der i sms’erne også skal være angivet muligheden for, at kunden kan afmelde sig sms’erne igen.

Er man eksempelvis en tøjbutik, der gerne vil give sine loyale kunder et forspring på et udsalgs, kan man sende sms ud til kunderne nogle dage før, så de får at vide, før alle andre, at der snart vil være udsalg. Man kan se de som en slags SMS loyalitetsklub. Der behøver ikke stå en masse i sms’en, men derimod blot de vigtigste ting, så kunderne får en appetizer.

Det er naturligvis ikke kun tøjbutikker, som kan gøre brug af sms-markedsføring. Det kan også være kantinen i firmaet, som gør sine kunder opmærksom på, at der er gratis frugt om fredagen eller andet godt. Det handler om, at man som virksomhed kommer ud til sine kunder på en helt anden måde, end hvad man ellers ville. Det er klart nemmere at overse et reklamespot eller en annonce på, eksempelvis Facebook, end det er, hvis man får budskabet sendt direkte til ens smartphone eller mobiltelefon.

Man kunne også lave en konkurrence til de af kunderne, som har tilmeldt sig sms-markedsføring. Læs mere på https://smsklub.dk/